Úklid kanceláří po pandemii? Nová výzva pro zaměstnavatele

úklid kanceláří
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Česko se po úderu pandemie nového koronaviru pomalu ale jistě vrací k normálnímu životu. Postupně se otevírají obchody, ruší se mnoho zákazů a zaměstnanci opět nastupují na svá pracoviště. Pro zaměstnavatele a správce budov ale návrat k běžnému způsobu života znamená zvýšení nároků na hygienické podmínky v kancelářích, provozovnách i v komerčních prostorech. Riziko nákazy nemocí covid-19 totiž stále trvá.

Uzavřené prostory, zejména kanceláře, kde zaměstnanci tráví osm a více hodin denně, jsou rezervoárem nemocí a nemusí to být zrovna ta, kterou způsobuje koronavirus. Lidé si po zkušenosti s pandemií začnou více všímat možných zdrojů nákazy, ať už jsou to kliky nebo klávesnice. Zároveň v případě vlastního onemocnění začnou brát ohledy na druhé a svoji nemoc nebudou přecházet. Zachování čistého pracovního prostředí tak záleží na ohleduplnosti zaměstnanců a na přístupu zaměstnavatele, jehož povinností je zajistit čisté a zdravé prostředí pro své lidi.

Jak na úklid kanceláří a komerčních prostor

Z pohledu zaměstnavatele existují v podstatě tři možné varianty, jak toho dosáhnout. Tou první, nejméně využívanou a mezi zaměstnanci nejméně oblíbenou je úklid svépomocí. V takovém případě se zaměstnanci starají například o úklid kanceláří sami. Tato varianta je v podstatě utopií a v praxi ji lze hledat snad už jen v minulosti.

Další možností je, že zaměstnavatel na plný nebo poloviční úvazek zaměstnává vlastní uklízečku. K tomu přistupují spíše menší rodinné firmy.

Současným trendem je outsourcování služeb. Pro zaměstnavatele je to v podstatě to nejjednodušší a nejpraktičtější řešení. Nemusí řešit úklidové prostředky ani dohlížet na to, jak je uklizeno. Najatá úklidová firma řeší vše sama a navíc na velmi profesionální úrovni. Zprvu se placení externí společnosti může zdát jako plýtvání penězi, ale pravda je jiná. Především čas jsou peníze a taková firma navíc disponuje nákladnou profesionální úklidovou technikou. Výsledky i benefity takového řešení se ukáží velmi rychle.

Čisté pracovní prostředí je hlavním předpokladem pro spokojenost zaměstnanců

Úklid komerčních prostor i úklid kanceláří je proto lepší nechat na profesionálech a to obzvlášť v době, kdy riziko nové vlny pandemie hrozí každým dnem. Lidé se v čistém a perfektně uklizeném prostředí budou cítit mnohem lépe a tím se zvýší i jejich pracovní výkony. Také se sníží pravděpodobnost, že onemocní, což je pro každého zaměstnavatele velmi důležité.

Dalším faktorem, který hraje významnou roli při výkonu práce, jsou alergie. Těmi v současnosti trpí asi 15 % populace a vyhlídky do budoucna nejsou nijak optimistické. Alergiků bude přibývat. Budete-li hledat úklidovou firmu, přihlédněte i k tomu, jak se staví k ekologii. Mnoho úklidových přípravků může dráždit alergiky či citlivější osoby. Firma, která bere ohledy na životní prostředí a používá certifikované úklidové prostředky, by měla být vždy upřednostněna.


Další články