Rady pro dobrý spánek

Špatně usínáte, budíte se v noci, ale ráno, když zazvoní budík, nemůžete vstát z postele? Jste celý den unavení, pijete jednu kávu za druhou, ale jakmile opět večer ulehnete do postele, vše se opakuje. Určitě jste již hledali zaručené rady, jak dobře spát, ale nic vám nepomáhá a pomalu uvažujete, že navštívíte lékaře. Lékař vám může rychle a odborně pomoci, ale nejprve se zamyslete nad tím, zda opravdu děláte maximum pro přirozený spánek. Přinášíme vám základní přehled toho, co je pro kvalitní spánek opravdu důležité.


Čemu je dobré se vyvarovat

1. Eliminace stresu
Těžký požadavek na dnešní dobu. Většina z nás má hektické zaměstnání, kde je stres pomalu rutinou a doma je také plno povinností. Zkuste si v celodenním shonu udělat drobné přestávky, kdy se nebudete zabývat činnostmi, které vás vysilují, ale naopak budete myslet na pozitivní věci. Třeba na plánované víkendové setkání s přáteli. Může se to zdát jako banalita, ale právě takové pozitivní myšlenky jsou pro váš mozek nesmírně důležité. Pokud jste celý den v jednom kole, můžete při usínání cítit tělesné záškuby, které jsou projevem nedostatku odpočinku během dne. Mozek už usíná, ale vaše tělo nedokáže zpracovat celodenní shon a do mozku vysílá informaci „neusínej, já ještě musím něco dodělat.“

2. Zlozvyky – káva, cola, alkohol, televize, počítač
Nápoje s kofeinem pijte s mírou. Kávu si dopřejte, ale maximálně 2 šálky denně, přičemž ten druhý byste neměli vypít pozdě odpoledne nebo večer. Pokud pijete kávu, nepijte jiné nápoje obsahují kofein a naopak. Také se vyvarujte nadměrné konzumaci alkoholu.

Někteří lidé usínají u televize, ale pokud vy mezi tyto šťastlivce nepatříte, zkuste tuto zábavu zkrátit. Dopřejte si váš oblíbený pořad nebo seriál, ale zkuste strávit alespoň půl hodiny před spaním jinou činností. To samé platí o sezení u počítače. Nejlepší činností před spaním je čtení.

spánek

Co je pro dobré spaní vhodné

1. Bylinky
Kupte si bylinkovou čajovou směs nebo tinkturu na dobrý spánek. Skvělé bylinky podporující spaní jsou meduňka, mateřídouška, levandule nebo heřmánek. Pokud trpíte stresem a nespavostí, zkuste užívat tablety kozlíku lékařského, které mají uklidňující účinky a mnoha lidem opravdu pomohly. Vhodná je také třezalka, která má lehce sedativní účinky.

2. Dobře vyvětraná místnost
Známá, ale často opomíjená věc. V zimě místnost nepřetápějte a před spaním vždy větrejte, i když je venku mráz. V mrazu stačí okno otevřít na pár vteřin.

3. Pohodlná postel, příjemné povlečení a vyhovující matrace
Máte opravdu pohodlnou postel, případně matraci? Pokud vás bolí záda, pak byste se měli zamyslet právě nad tím, na čem spíte. Každému vyhovuje jiný typ matrace. Pro někoho je lepší pérová, jiný upřednostní pěnovou. Jděte do obchodu a vyzkoušejte různé typy matrací. Také nezapomínejte na časté praní povlečení, ideálně po třech týdnech. Voňavé a měkké povlečení dělá divy.

4. Relaxační hudba, zvuky přírody
Psali jsme, že byste se před spaním měli vyvarovat počítači. Existuje však jedna výjimka. Na YouTube jsou mraky videí s relaxačními zvuky nebo hudbou na usínání. Taková videa trvají až několik hodin a klidně je můžete poslouchat celou noc. Je na vás, jestli chcete slyšet uklidňující zvuky moře, déšť, les nebo indiánskou spirituální hudbu. Důležité je, že vám takový poslech může pomoci. Jedno takové video je zde:

Pokud Vám opravdu kombinace těchto rad nepomáhá, zajděte za lékařem. Za nespavostí nemusí stát jen stres, kofein nebo jiný vnější vliv. Za špatným spánkem se může skrývat i jiný závažnější problém, který je potřeba léčit.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kupte si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup