Výhody oblečení na míru. Proč jsou zakázkové oděvy budoucností

krejčí
Ilustrační foto. Zdroj: Unsplash

Zatímco v dřívějších dobách bylo oblečení na míru samozřejmostí, dnes se jedná spíše o ojedinělou záležitost. V dnešní době vládne světu konfekce – tedy hromadná průmyslová výroba oděvů. Ta s sebou ale přináší mnoho negativ, které si možná ani neuvědomujeme. Oblečení na míru je zkrátka v mnoha ohledech lepší a je pravděpodobné, že v budoucnu bude oděvnictví opět vládnout.

Místo standardizovaných velikostí lichotící střihy

Konfekční oděvy se vyrábí ve standardizovaných velikostech, které by sice měly většině lidí sedět, nicméně je tu také spousta těch, kterým zkrátka nepadnou. Tito lidé nejen že mají potíž sehnat něco na sebe, ale někdy to může vést až k pocitu, že jejich tělo není „normální“. Což je samozřejmě nesmysl – každý člověk má zkrátka jedinečnou figuru a je naprosto normální, že každému nemůže padnout vše.

A právě z toho důvodu je oblečení na míru mnohem vhodnější – zaručeně každému padne, je pohodlné, slušivé a nevyvolá v člověku žádné negativní pocity z vlastního těla. Navíc nabízí možnost si přímo zvolit střih, barvu i vzor, o kterých víte, že vašim křivkám lichotí. Častým problémem konfekce je totiž i to, že i když sedí, není zrovna lichotivá pro všechny typy postav či odstíny pleti.

Čtěte také:  Vacation office, dovolená a práce dohromady, ideální kombinace na léto

Zapomeňte na rychlou módu

Rychlá móda je označení pro velmi levnou a dostupnou módu, která se vyrábí v obrovském množství. Tato móda je často nekvalitní a vydrží jen velmi krátce, což je nepříjemné nejen pro vás jako spotřebitele, ale především pro životní prostředí. A samozřejmě také pro pracovníky, kteří ji mnohdy vyrábí v nelidských podmínkách za neeticky nízké výplaty. Zkrátka se jedná o módu, kde převažuje kvantita nad kvalitou. A ať se nám to líbí, nebo ne, konfekce a rychlá móda spolu jdou ruku v ruce.

Zde tedy přináší oblečení na míru hned několik výhod – vyrábí se z kvalitních materiálů pomocí obvykle mistrné ruční práce, díky které oděv vydrží opravdu dlouho. To ušetří nejen vaši peněženku a čas s nakupováním nových věcí, ale také životní prostředí. Navíc budete mít jistotu, že koupí takového oděvu podpoříte zručného krejčího, zatímco u konfekce nikdy nevíte, zda nepodporujete neetickou až otrockou práci nejčastěji asijských zaměstnanců.

Šaty
Ilustrační foto. Zdroj: Unsplash

V oděvu na míru budete originální a osobití

Nejspíš už jste někdy potkali na ulici člověka, který na sobě měl ten samý kus oblečení jako vy. Takové setkání není ničím neobvyklým právě proto, že konfekční oblečení se vyrábí v obrovském množství a může ho tak mít doma kdokoliv. Kam ale zmizela jakákoliv jedinečnost a originalita? Chtě nechtě oblečením vždy něco vyjadřujeme – co se nám líbí, co máme rádi, kam se asi zrovna chystáme, ba i jakou máme osobnost. Když ale každý nosí to samé, jakákoliv osobitost se z módy vytrácí.

Zato oblečení na míru může být velmi jedinečné i osobité. Každý takový kus je totiž opravdovým originálem, který budete vlastnit třeba pouze vy. Avšak i v případě, že si někdo nechá ušít podobný, stále nebude zcela stejný jako ten váš. Kromě toho pravděpodobnost, že takového člověka potkáte, je velmi nízká. Díky oděvu na míru můžete proto působit opravdu jedinečně a alespoň trochu se oddělit od davu. Můžete si nechat vyrobit oblečení ve své oblíbené barvě a s motivem, který pro vás něco znamená, čímž dáte jasně najevo to, kým jste.

Je ale třeba počítat s čekáním a vyšší cenou

S oblečením na míru se pojí dvě věci, které by mohly být vnímány jako nevýhody. Jednou z nich je, že takový oděv chvíli trvá ušít. V dnešní zrychlené době jsme zvyklí mít všechno hned a takové čekání by mohlo být pro někoho nepřípustné. A tou druhou je vyšší cena. U té je to zřejmě jasné – cokoliv na míru bude vždy dražší než nějaký standardizovaný kus, který je možné vyrábět ve velkém. Nicméně díky vysoké kvalitě a dlouhé životnosti těchto oděvů se vyšší cena ve výsledku vyplatí. A zda stojí i za několikatýdenní čekání? To už záleží jen na vás.

O Autorovi:
ikona

Copywriterka, která se věnuje psaní na částečný úvazek od roku 2020. Studuje český jazyk a literaturu na VŠ, aby se jednoho dne mohla tvorbě textů věnovat naplno. Zaměřuje se především na zdravotnická a podobná témata, nicméně nijak se neomezuje, co se námětů týče. Dokáže se ponořit do různorodých témat a poté je čtivou a poutavou formou předává čtenářům.


Eva Švandová

Copywriterka, která se věnuje psaní na částečný úvazek od roku 2020. Studuje český jazyk a literaturu na VŠ, aby se jednoho dne mohla tvorbě textů věnovat naplno. Zaměřuje se především na zdravotnická a podobná témata, nicméně nijak se neomezuje, co se námětů týče. Dokáže se ponořit do různorodých témat a poté je čtivou a poutavou formou předává čtenářům.

Další články