date d'approbation de la fda pour la dapoxétine €43.21

Jak na domácí granolu snadno a rychle

granola
Foto: Pixabay

Granola je vynikající zdravé jídlo, které je zatím v našich končinách méně známé než obdobné müsli. Hodí se zejména na snídaně, ale vhodná je i jako vydatná svačina. Nejprve si samotnou granolu popíšeme, poté se budeme věnovat postupu její přípravy.

Granola podle vašich představ

Tento skvělý a vydatný pokrm je obvykle směsí z ovesných vloček, ořechů, semínek, medu nebo hnědého cukru. Někdo přidává i kakao a sladkou pufovanou rýži. Směs se poté peče a hotová se podává s ovocem, mlékem či bílým jogurtem.

Granolu si samozřejmě můžete zakoupit i v obchodě, ale domácí přípravou máte kontrolu nad jejím složením, sladidly a hlavně vás vyjde daleko levněji, přičemž její příprava je časově nenáročná a snadná.

Postup přípravy domácí granoly

Nejprve začneme ingrediencemi. Připravte si ovesné nebo špaldové vločky, různé oříšky (kešu, lískové, mandle), slunečnicová semínka, med nebo cukr a kokosový olej. Dále je možné použít sušené ovoce, kakao či jiné druhy ořechů. Skvělé na tom všem je, že poměr ingrediencí si můžete volit dle libosti, jen vloček by mělo být vždy nejvíce, aby se pokrm při pečení pěkně vytvaroval.

Celé ořechy nasekejte nebo použijte tyčový mixér. Mezitím předehřejte troubu na 160 stupňů. V míse připravte směs z výše uvedených ingrediencí. Důležité je vše řádně promíchat, aby med pevné ingredience obalil. Následně ji rozprostřete na plech nebo pekáč a nechte ji v troubě zhruba 30 minut. Po vychladnutí je možné křupavou granolu konzumovat nebo uskladnit na další dny.

Experimenty s granolou

Granolu jsme vyzkoušeli na mnoho způsobů. Jak už jsme výše uvedli, ideální je jako snídaně s mlékem či jogurtem. Luxusně chutná i jako doplněk k rýži na sladko a jako zdravá ozdoba báječně doplňuje ovocné smoothie, se kterým nám pomohl tyčový mixér Braun.

Dobrou chuť!


reklamní prostor

Další články

Cookie Consent with Real Cookie Banner