3D tisk levou zadní aneb v trojrozměrném tisku je budoucnost

3d tisk
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

3D tisk je fenoménem současnosti a v trojrozměrném formátu si lze vytisknout leccos. Otázkou zůstává, kde a od koho, protože tento specializovaný tisk neposkytuje každý. Naštěstí ale existují specialisté, kteří vám pomohou nejen s tiskem, ale také s překreslením technického výkresu či dokonce s převedením vaší představy do skutečného výrobku.

V současnosti si tak trojrozměrně může tisknout v podstatě každý a ani nemusí být obzvlášť technicky zdatný. Jak to funguje?

3D tisk krok za krokem

K tomu, abyste si vytiskli trojrozměrný výrobek, potřebujete 3D model ve formátu STL, OBJ nebo AMF. Tento model je zdrojem pro tisk a vzniká na základě technického výkresu. To je dovednost, kterou samozřejmě neovládá každý, a tak, pokud chcete trojrozměrně tisknout, musíte se obrátit na odborníka, jemuž popíšete vaši představu. Ideální je osobní schůzka, ale lze se domlouvat i emailem či telefonicky. Vždy záleží na složitosti finálního výrobku. Ideální je, pokud ladíte výkres a výrobek přímo s tiskařem.

loďka z 3d tiskárny
I tato loďka vznikla v 3D tiskárně. Foto. Pixabay

Tiskař vám podle 3D modelu nasimuluje tisk a zjistí, o jak časově náročný proces půjde. Zároveň se dozvíte finální cenu. Pak už nic nebrání skutečnému 3D tisku.

Proč je 3D tisk tak populární?

Jde zejména o jednoduchost procesu. Ač se to na první pohled nemusí zdát, 3D tisk může být nenahraditelný pro výrobu například náhradních dílů, které se již nedají sehnat a kusově vám je nikdo nevyrobí. Dalším benefitem je rychlost tisku a zároveň i možnost jeho použití v domácnosti. 3D tisk tak proniká do všech odvětví, od umění až po zdravotnictví. Zkrátka jde o technologii budoucnosti, kterou lze používat již dnes.

O Autorovi:
autorka

Lucie aktivně píše od roku 2017 a je hybnou silou několika magazínů. Vyhledává aktuální témata a dokáže je s ohledem na SEO srozumitelně předložit čtenářům.


Lucie Čechová

Lucie aktivně píše od roku 2017 a je hybnou silou několika magazínů. Vyhledává aktuální témata a dokáže je s ohledem na SEO srozumitelně předložit čtenářům.

Další články