5 kroků, které nesmíte podcenit při startu vašeho gastro podniku

kuchyně v restauraci
Ilustrační foto. Zdroj: Pexels

Moderní gastro provoz musí být profesionální, přičemž by měl splňovat nejen vysoké požadavky kuchařů a provozovatelů, ale i hostů. V neposlední řadě je nezbytné, aby byl v souladu s hygienickými a bezpečnostními normami. Ať už rozjíždíte vlastní restauraci nebo plánujete velkou rekonstrukci té stávající, jistě víte, jak důležité je pořízení správného gastro vybavení.

Hygiena a bezpečnost práce

Jakmile začnete na projektu nového provozu pracovat, nevyhnete se úřední byrokracii. Již na počátku byste měli mít jasno, jak bude provozovna navržena, kam umístíte přístroje, jak vyřešíte větrání, kam bude personál chodit na toaletu či jak zajistíte bezpečnost práce. Tento proces, který podléhá hygienickému dozoru, je zpravidla zdlouhavý, nicméně tak moc důležitý, že jej nelze brát na lehkou váhu. Většina provozovatelů proto spolupracuje s odborníky v oboru, kteří jim s návrhem pomáhají.

Ergonomie

Jestliže máte od Krajské hygienické stanice zelenou, máte na půl vyhráno. V počátcích vybavování podniku ale myslete i na ergonomii. Spokojený kuchař je takový, který má vše pěkně po ruce. Vybavení navrhněte tak, aby nemusel dělat zbytečné kroky navíc. Lednici s mrazákem mějte blízko skladu, konvekční troubu poblíž gastro sporáku a tak dále. Na rozmístění vybavení lze také spolupracovat se specialistou, který má řadu zkušeností z oboru a zná optimální ergonomická řešení.

Kvalitní vybavení

Prvotní investice do kvalitního gastro vybavení se vyplatí. Již před startem restaurace, bistra nebo kavárny byste měli mít naplánováno, jak vytížený váš podnik bude. Můžete například zakoupit levnější gastro fritézy, které budete každý půl rok měnit a nebo zainvestovat do kvalitní, jenž opravdu vydrží dlouho a ve finále vyjde levněji. To samé může platit o kutru či mixéru. Samozřejmě ale také záleží na vašich finančních možnostech, protože víme, že start vlastního podniku je finančně velmi náročný. Určitě se ale vyhněte těm nejlevnějším produktům s nízkou kapacitou, které se nedokáží vypořádat s vyšší zátěží.

Spokojený personál = spokojený zákazník

Vše máte hotové a podnik je připraven na otevření? A nezapomněli jste na něco? Ano, je to personál. Bez něj by byla sebelépe vybavená restaurace stále jen místností s přístroji. Věnujte pozornost výběru zaměstnanců, motivujte je a odměňujte. I tato investice se vám vrátí v podobě spokojených a vracejících se hostů.

Marketing

Pokud je váš podnik na exponovaném místě plném turistů, marketingu až tak pozornosti věnovat nemusíte. Jenže většinou tomu tak není. Už před startem provozu byste měli propagaci věnovat opět nějaké ty finance. Dnes se prakticky neobejdete bez online marketingu, protože na internetu, potažmo na sociálních sítích, musí být vidět každý. I na to byste si měli najít specialistu. Zapomenout ale nelze ani na konvenční typy propagace.


Další články