S potiskem nebo bez? Přehled pánských triček

tričko
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Tričko je neodmyslitelnou součástí našeho každodenního života. Máme jich doma každý hned několik a jejich volba mnohé vypovídá o našem stylu, přesvědčení i módní gramotnosti. Stylů, střihů, barev a vzorů je na výběr dnes nepřeberné množství, a my se tak můžeme při jejich výběru doslova „vyřádit“. Jaké kousky tedy dnešní trh nabízí a které stojí za to koupit?

U zrodu triček na konci 18. století stála potřeba praktické spodní vrstvy pro dělníky. Elegantní módní kousek z něj však udělal až Marlon Brando v druhé polovině 19. století. Nicméně dnes už v obchodech najdeme mnohem více, než jen stohy bílých triček s kulatým výstřihem. Jaké tedy vybrat a pro jakou příležitost?

Trička typu Basic, tedy jednobarevná bez potisku, jsou nepochybně základem každého pánského šatníku. Pokud tedy žádné doma nemáte, je na čase pár těchto kousků pořídit. A proč? Již zmíněné bílé tričko s kulatým výstřihem si v módním světě získalo titul symbolu elegance a stylu. V kombinaci si džínovými kalhotami (po vzoru Marlona Branda) s ním totiž nemůžete šlápnout vedle. Přidejte bílé tenisky a pár stylových doplňků a můžete naprosto bez obav vyrazit do ulic. Bílé tričko je také základem veškerého vrstvení. Ať už na něj oblékáte koženou nebo džínovou bundu, parku nebo mikinu, vždycky bude vypadat stylově. Navíc vám nijak nezúží ani výběr kalhot, protože si velice rozumí jak s džínami, tak chinos nebo koženými kalhotami. A pokud jste fanouškem košil, sáhněte po jeho variantě s výstřihem do V, která pod košilí nepůjde vidět ani s rozepnutými horními knoflíky. Bílé tričko vám zkrátka neuvěřitelně ulehčí život a navíc v něm budete vypadat dobře.

Dalším základním typem trička, které by ve vašem šatníku nemělo chybět, je jednobarevné tričko jiné barvy, než bílé. Ať už pro každodenní městské nošení v kombinaci s takřka čímkoliv, nebo zkrátka tam, kde si tričko s potiskem nemůžete dovolit, pořiďte si jednobarevná trička alespoň ve „startovních“ barvách, jako je například tmavě modrá, šedá nebo černá. Na Bolf najdete kvalitní jednobarevná i potištěná trička pro každou příležitost.

Máte-li šatník vybaven těmito základními kusy, je na čase poohlédnout se po něčem expresivnějším a odvážnějším. Žádným jiným kusem oblečení se nemůžete tak skvěle vyjádřit, jako potisknutým tričkem. Potisknuté tričko poprvé spatřilo světlo světa v roce 1948, kdy tuto viditelnou plochu na lidské hrudi využil kandidát na prezidenta, guvernér Thomas E. Dewey. Poté si v 60. letech trička prošla érou batikování a v 70. a 80. letech se stala vyjadřovacím médiem popové kultury. Od té doby lidé na trika tiskli všechno možné, od oblíbených hudebních skupin po názvy škol či atletických organizací až po i dnes populární motivační citáty nebo životní mota. Kromě textu na tričkách samozřejmě najdete i grafické potisky všeho druhu, přičemž některé z nich jsou pro nošení na veřejnosti podstatně vhodnější, než jiné.

Jaký grafický design pro tričko tedy zvolit?

Bavíme-li se o tričku s potiskem, tady pravděpodobně narazíte na trička s logy nebo názvy návrhářů, hudebních skupin nebo trička s obecnějším textem či motem. Je také docela vhodné, když už tričko s hudební skupinou kupujete, abyste byli jejím fanouškem. Každopádně Gucciho a Nirvanu určitě nechte na páteční párty, a pokud zvolíte tričko s nápisem, sáhněte raději po jednoslovném textu, který bude působit sofistikovaněji. Ani jedno ale určitě není vhodné pro formálnější příležitosti nebo večeře s drahou polovičkou. V pomyslné polovině ležérnosti jsou potom trička s grafikou, která by neměla zabírat celou jeho plochu. O něco „slušněji“ potom budou působit trička s kompletním grafickým potiskem, ale i tady buďte opatrní při kombinaci s dalšími kusy oblečení. O něco lépe se vám bude kombinovat tričko s fotografií uprostřed hrudníku, a pokud jste fanoušky tohoto stylu, snažte se vyhnout tričkům s obnaženými ženami. Výjimkou jsou víkendové párty, na kterých jimi nikoho nepohoršíte. Pravděpodobně nejvhodnější volbou grafického potisku je abstrakce. Tady se řiďte tzv. „muzeovým pravidlem“. Pokud je design na tričku zajímavý a dokázali byste si ho představit pověšený v muzeu, potom je to to pravé ořechové.


Další články